top of page

“In 2016 kreeg ik een compartimentsyndroom in beide onderbenen. De pijn was zeer hevig en hield maandenlang aan. Uiteindelijk volgde een operatie, maar daarmee kwam geen einde aan het leed. Chronische pijn in mijn benen nam mijn leven over.

Werken kon ik enkel nog deeltijds, sociale contacten verwaterden, het huishouden werd een strijd. Elke dag stond in het teken van pijn – hevig, slopend, ondanks pijnmedicatie.

Acht jaar lang zocht ik naar hulp. Ik probeerde veel: klassieke geneeskunde, alternatieve therapieën, hoopvol en vol doorzettingsvermogen. Soms vond ik een beetje verlichting, soms niet. Ik kende vooral veel ups and downs. Mijn gemiddelde pijnscore bleef rond de 6 op 10.

Ik kwam bij Neuroreact terecht via een artikel in de krant. In oktober 2024 kon ik bij Eva starten. Stap voor stap gingen we aan de slag, met geduld en aanpassingen waar nodig. Na enkele sessies daalde mijn pijnniveau plots fors en kon ik mijn medicatie verminderen.

Een paar maanden later kon ik al wat meer werken, lukte het huishouden beter en kreeg ik stilaan opnieuw energie voor mijn sociaal leven. Voor het eerst in jaren had ik het gevoel dat ik mijn leven stukje bij beetje terugwon.

Waar ik acht jaar lang, hoewel vele hulpverleners echt hun best voor me deden, vooral vage antwoorden kreeg en de boodschap "je zal ermee moeten leren leven", gaf Eva me iets veel krachtigers: begrip, kennis, ondersteuning, motivatie en vooral – hoop.

Vandaag zit mijn pijnscore rond de 2,5 op 10. Pijnstillers heb ik nog amper nodig. Ik ben er nog niet helemaal, maar ik ben op de goede weg.

Dankjewel Eva. Er ís inderdaad hoop voor chronische pijn.” - Nele

bottom of page